background

Arge ve İnovasyon

İnovasyon

İnovasyon (yenilik); sosyal ve ekonomik ihtiyaçlara cevap verebilen mevcut pazarlara başarı ile sunulabilecek ya da yeni pazarlar yaratabilecek; yeni bir ürün ya da mal, hizmet, uygulama, yöntem veya iş modeli fikri ile oluşturulan süreçler ve süreçlerin neticeleri olarak tanımlanmaktadır.

 

İnovasyon süreci iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama, yeni ve yaratıcı bir fikrin ortaya çıkmasıdır. İkinci aşama ise yaratıcı fikri hayata geçirmek, başka bir ifadeyle ürüne, hizmete ve sürece yansıtarak işletmeye kâr yaratmasını sağlamaktır.

 

Ar-Ge

Yapılan çeşitli araştırmalarda ülkelerin AR-GE faaliyetlerindeki yükseliş ile verimlilik artışları arasında güçlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. AR-GE faaliyetleri, bilgi birikiminin artırılmasına yönelik yapılan yatırımların yeni teknolojilere veya mevcut fiziksel ve beşeri kaynakların daha etkin kullanımına dönüşmesi şeklinde ifade edilmektedir.

Değişim ve dönüşümün hız kazandığı günümüz dünyasında bilgi üretmek, pazarlamak, Ar-Ge ve inovasyon temelli bilim/teknoloji politikalarını etkin ve verimli bir şekilde yönetmek hem ülke hem de firmaların kalkınmalarında, küresel rekabette ve ekonomik refahın artırılmasında anahtar kavramlar haline gelmiştir.

Gelişmiş ülke ekonomilerine bakıldığında Ar-Ge ve inovasyon politikaları firmalar için önemli bir itici güç konumunda olmaktadır.